      From: Nynke van den Hooven
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Monday, October 26, 2009 9:42 PM
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Stellinga in USA

      Douwe,

      Helaas kan ik je niet helpen voor wat betreft de Smidstraat in Stavoren.

      Maar ik wil even terugkomen op de eerder "geleverde" informatie m.b.t.
      Jelmer Stellinga. Kennelijk heb ik toen het Potsdam-manifest van 12-11-1907
      niet goed gelezen, want daarop wordt vermeld dat Jelmer 4 en niet 7 jaar oud
      is, zoals ik eerder abusievelijk meldde. Dat betekent dus dat hij in
      1903/1904 in Stavoren werd geboren. Vandaar dat er in de online BS van
      Tresoar geen geboorteakte te vinden was!

      Voor het overige moet ik je teleurstellen. Over het gezin Stellinga-Tonissen
      kan ik helemaal niets vinden in Amerikaanse censuses! Merkwaardig... Want ik
      vond nog wel dat Douwe en Trijntje in 1932 naar Nederland zijn geweest. Op
      19-09-1932 arriveren ze (Douwe 56, laborer en Trijntje 65, house wife) aan
      boord van de Westernland vanuit Antwerpen in New York. Ze zijn op weg naar
      "home"en dat is op 106 Highwood Ave. in Ridgewood, New York. Als nearest
      relative in het land waar ze vandaan komen melden ze Mrs. Vanderberg in
      Stavoren, een zus van Douwe. Douwe is 5 voet 6 inches lang, heeft bruin haar
      en blauwe ogen en "tattoo marks on both hands". Trijntje is 5 voet 3 inches
      en heeft eveneens bruin haar en blauwe ogen.

      Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      _____