      From: "jos.koster" <joskos@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Friday, October 02, 2009 2:59 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Ebe Gerbens Baauw

      Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar de ouders van Ebe Gerbens Blaauw. Hij is
      in 1759 in Opsterland (Kortezwaag?) geboren en overlijdt op 3 juli 1815 in
      Langezwaag. Hij trouwt in 1783 met Fokje Jans
      Zijn vader zal dus wel Gerben hebben geheten, en als ik naar de namen van
      zijn kinderen kijk (ik kan op Tresoar overigens niets vinden van de
      geboortedata van de kinderen), zou de naam van zijn moeder Atje (Attje)
      kunnen zijn.

      Op Tresoar vind ik nog de namen Tjepke Gerbens uit Kortezwaag, die in 1771
      trouwt en een Tjipke Gerbens uit Kortezwaag, die in 1781 trouwt Qua leeftijd
      zou dat (een) broer(s) van Ebe kunnen zijn,ook omdat een van de kinderen van
      Ebe, Tjipke heet.

      Ook vindt ik de naam Tjitske Gerbens uit Kortezwaag, die in 1773 trouwt. De
      laatste dochter van Ebe heet ook Tjitske. Ze zou dus een zus van Ebe kunnen
      zijn.

      wie kan mij verder helpen?