      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens blauwe- parel
      Verzonden: maandag 27 juli 2009 23:15
      Aan: friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: RE: [Friesland-genealogy] beroep 'stelling'

      Hallo,

      Kan 'stelling' komen van 'steller' hetgeen betekent: 1) een afwerker, 2)
      persoon die een weefgetouw in orde brengt.

      Bron: "Van aakschipper tot Zwikker" (Carl Denig).

      Margaret

      To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
      @yahoogroups.com
      From: douwe@stellinga. <mailto:douwe%40stellinga.net> net
      Date: Mon, 27 Jul 2009 22:25:19 +0200
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] beroep 'stelling'

      Dag Nanko,
      Mijn familienaam is Stellinga. Ik ben wel benieuwd of onze namen
      (Stellinga-Stollinga) raakvlakken zouden kunnen hebben.... Kan je mij
      daarover berichten? Een van mijn voorouders was dorpsrechter.
      groet
      Douwe Stellinga