48130Re: [Friesland-genealogy] Wijtse Jacobs x Sijtske Jans

  • Fr@ns Krom
    Jul 27, 2009
      Hallo Jantsje,

      Je hebt zeker 'n punt. Ik heb er ook over nagedacht, maar hoe groot is de kans dat er 2 "Wietse Jacob's" in ongeveer dezelfde tijdsspanne uit Stiens komen?

      Er zijn uiteraard ook meerdere Grietje Douwes overleden. Hoe weet ik nu dat dit degene is die met Wietse was getrouwd?

      In ieder geval bedankt.

      Frans

      Weet je wel zeker dat het dezelfde wytse is die met grietje douwes is getrouwd?? ik vind nl wel een overlijdensdatum van een grietje douwes en die is in 1766 en hij is al in 1761 met sijtske jans getrouwd. Ik vind de leeftijden ook wat ver uit elkaar liggen. maar misschien heb ik het mis.

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

      From: frans_krom_1@...

      Date: Mon, 27 Jul 2009 16:49:32 +0200

      Subject: [Friesland-genealogy] Wijtse Jacobs x Sijtske Jans

      Beste medezoekers,

      Ik ben op zoek naar het voorgeslacht van Wijtse Jacobs en Sijtske Jans, zij trouwden op 30-4-1761 te Stiens. Ik heb de navolgende kinderen van hun gevonden: Jan (1762), Jacob (1763), Jan (1767) en Hessel (1772).

      Wijtse was eerder getrouwd met Grietje Douwes (8-11-1745 te Stiens). Uit dat huwelijk heb ik 2 kinderen gevonden nl. Tjitske (1747) en Hiske (1749).

      Wijtse trouwde later (23-4-1780 te Stiens) nog met Lijsbeth Hendriks, geen kinderen gevonden.

      Wie kan mij verder helpen ?

      Met vriendelijke groet.

      Frans Krom

      Website: www.familiewiersema.nl

      Inmiddels zijn er 5.260 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.

      Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).
    • Show all 3 messages in this topic