      Begraven: Antje Sytzes
      Datum : 27 september 1808

      Persoon: ANTJE SIETSES

      Bron:
      Herv. gem. Huizum, register van begravenen 1804-1812
      Inventarisnr.: 471
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

      Wijzigingsdatum: 13-12-2006

      To: friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: jannpasma@...
      Date: Wed, 10 Jun 2009 09:53:50 +0200
      Subject: [Friesland-genealogy] johannes van Wicheren/Wigcheren

      Hallo,

      Ik zit een beetje vast met Johannes van Wicheren ,zijn ouders, klopt het wel?
      Bij de trouwakte is aangegeven dat zijn moeder Antje Zytses is
      Deze aktes vond ik. Ik begrijp er niks meer van . Wie helpt me uit de brand en hoe het zit? Ik kom er niet uit.

      Groetjes, jantsje

      Volgens mij is dit zijn Geboorteakte maar daar staat een andere naam bij zijn moeder
      Leeuwarderadeel, dopen, geboortejaar 1784, doopjaar 1784
      Dopeling: Johannes
      Geboren op 17 februari 1784 in Cornjum
      Gedoopt op 7 maart 1784 in Cornjum
      Kind van Hermanus van Wicheren en Corneliske Johannes

      Dopeling : JOHANNES of JOHANNA
      Vader : HARMEN
      Moeder : KORNELISKE JOHANNES

      Bron:
      Herv. gem. Cornjum, doop 1631-1811
      Inventarisnr. : DTB 461
      Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      Wijzigingsdatum: 19-12-2006

      Dit is de trouwakte van johannes en dit is de goede

      Detail resultaat: (Vader bruidegom)

      Bron

      Burgerlijke stand - Huwelijk

      Archieflocatie

      Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum

      Algemeen

      Toegangnr: 30-23
      Inventarisnr: 2002
      Gemeente: Leeuwarderadeel
      Soort akte: Huwelijksakte
      Aktenummer: 4 Huizum
      Datum: 13-08-1813

      Bruidegom

      Johannes van Wicheren
      Leeftijd: 29
      Geboorteplaats: Cornjum

      Bruid

      Dooitske Postma
      Leeftijd: 20
      Geboorteplaats: Lekkum

      Vader bruidegom

      Hermanus van Wicheren

      Moeder bruidegom

      Antje Zytzes

      Vader bruid

      Jacob Syberens

      Moeder bruid

      Klaaske Pieters

      Dit zou zijn vader hermanus kunnen zijn

      Detail resultaat: (Overledene)

      Bron

      Burgerlijke stand - Overlijden

      Archieflocatie

      Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum

      Algemeen

      Toegangnr: 30-22
      Inventarisnr: 3021
      Gemeente: Leeuwarden
      Soort akte: Overlijdensakte
      Aktenummer: A 257
      Aangiftedatum: 27-07-1833

      Overledene

      Hermanus van Wicheren
      Geslacht: M
      Overlijdensdatum: 25-07-1833

      Vader

      Moeder

      Partner

      Relatie: weduwnaar

      Nadere informatie

      Leeftijd: 80 jaar
      Ik vind alleen deze huwelijksakte, maar daar staat volgens mij johannes en hermanus verkeerd om. Maar als dit zijn moeder zou zijn dan betekend het dat al hun kinmderen buiten echtelijk waren. Behalve als dit huwelijk het eerste huwelijk van hermanus is en hij opnieuw is getrouwd met Corneliske Johannes en die zijn moeder is. Maar bij de trouwakte van hermanus van wicheren en corneliske staat dat hij als patroniem Gerrits heeft.

[...]

      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL)Herv. gem. Cornjum, doop 1631-1811
      Inventarisnr. : DTB 461
      Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      Wijzigingsdatum: 19-12-2006

      Leeuwarderadeel, huwelijken 1809
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 3 december 1809 in Goutum
      Man : Johannes Hermanus van Wicheren afkomstig van Goutum
      Vrouw : Antje Sijtses afkomstig van Goutum

      Gestandaardiseerde namen: JOHANNES HARMENS en ANTJE SIETSES

      Bron:
      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
      Trouwregister Hervormde gemeente Goutum Swichum 1660-1810
      Inventarisnr.: 465Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar)

      Leeuwarderadeel, huwelijken 1778
      Vermelding: Derde proclamatie op 17 mei 1778 in Stiens
      Man : Harmanus Gerrits van Wicheren afkomstig van Cornjum
      Vrouw : Korneliske Johannes afkomstig van Miedum
      Opmerking : zij: attestatie Oudkerk

      Gestandaardiseerde namen: HARMEN GERRITS en KORNELISKE JOHANNES

      Bron:
      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
      Trouwregister Hervormde gemeente Stiens 1619-1811
      Inventarisnr.: 477
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

      Alle tips en trics. Ontdek nu de nieuwe Windows Live