      From: "Attie Hoogland" <attie_hoogland@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Friday, May 29, 2009 5:03 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Marie Roetman

      Hallo Wim,
      Ik heb even gezocht op www.archiefleeuwardercourant.nl
      En heb onderstaande gegevens gevonden:

      Leeuwarder Courant 02-02-1899
      Tot onderwijzeres aan de openbare lagere school te Beets benoemd mej.
      M.S.Roetman van Sliedrecht

      Leeuwarder Courant 01-03-1900
      Tot onderwijzeres aan de O. L. school te Zaandam is benoemd mej. M.S.Roetman
      te Beets.

      Leeuwarder Courant 08-03-1900
      Wegens vertrek naar Zaandam werd aan mej. M. Roetmans, onderwijzeres te
      Beets, eervol ontslag verleend uit hare betrekking, ingaande 1 April a.s.

      Leeuwarder Courant 11-07-1905
      Nieuwe uitgaven en Tijdschriften:
      Verzen, M.S. Roetman

      Leeuwarder Courant 15-12-1906
      Nieuwe uitgaven en Tijdschriften:
      Volendam, M.S. Roetman

      vr.gr.
      Attie

      Omstreeks 1898 was Marie Roetman onderwijzeres aan een school in Nijbeets.
      Ik heb erg veel informarie over de naam Roetman.
      Maar deze Marie kan ik als onderwijzeres in Nijbeets niet plaatsen.
      Wie weet van haar meer af en/of wie kan mij informatie geven over hoe ik
      meer van haar te weten kan komen?
      Groetend,
      Wim Wilschut.

      Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.