47611Re: zoekvraag

  • Kees Braaksma
    May 7 3:57 AM
      Hallo Sonja,

      Hun trouwen is wel te vinden:

      Leeuwarden, huwelijken 1701
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 6 februari 1701
      Man : Pyter Brouwer afkomstig van Leeuwarden
      Vrouw : Uilkjen Velda afkomstig van Leeuwarden
      Opmerking : getrouwd in de Jacobijner kerk

      En haar doop:

      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1676
      Dopeling: Ulckien
      Gedoopt op 6 februari 1676 in Leeuwarden
      Dochter van Broer Jacobs en niet genoemde moeder

      Haar vaders doop:
      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1668
      Dopeling: Broer Jacobs
      Gedoopt op belijdenis op 19 juni 1668 in Leeuwarden
      Kind van niet genoemde vader en niet genoemde moeder

      Dus dan was Uilkje Velda 79 jaar in 1755 bij haar overlijden en dat kan nog heel goed.

      De rest kan ik ook niet vinden.
      Je zou degenen die die gegevens op internet hebben staan, kunnen mailen, bijvoorbeeld:

      http://genealogie.molvis.nl/descendancy.php?pid=I001768&show_full=1&generations=&box_width=&ged=beperkt.ged

      Groeten,
      Kees

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "sonja neyen" <samneyen@...> wrote:

      > Hallo Kees,
      >
      > Het probleem is juist dat het bij de Mormonen staat maar geen enkel bewijs
      > iedereen kan dat er in hebben gezet.
      > Ik ga graag op zeker.
      > Vooral omdat er ook geen trouwdatum is te vinden in de Jacobijnerkerk met
      > Uylkje Velda
      > Blijft dus een zeer onzeker gegeven
      > Vandaar dat ik het fijn zou vinden als er iemand in het archief komt en er
      > naar zou kunnen kijken.
      > Uylkje Velda zou gestorven zijn 9-4-1755 te Leeuwarden (moet ze erg oud zijn
      > geworden)
> [...]
    • Show all 17 messages in this topic