47543Koert (Derk) Derks de Vries

  • johanpetermels
    May 1, 2009
      Medespeurders,

      Vanuit Steggerda en Sneek speur ik naar de gegevens van de familie de Vries. Dit verliep allemaal wonderwel, tot natuurlijk een vastloper. Ik hoop niet dat ik off topic ben met deze vraag want ik strand ondertussen in Wanneperveen en Meppel.

      Reijnder Derks de Vries
      Geb 17-01-1797 Wanneperveen
      Geh 01-09-1820 Wanneperveen met
      Aaltje Hendriks ten Hoeve, van Wanneperveen

      De moeder van Reijnder kan ik verder volgen, maar zijn vader loopt vast, wat ik weet.....

      In het trouwboek van Wanneperveen is ingeschreven als Koert Derks, destijds is met een stippellijntje aangegeven dat daar de naam Derk tussen moet staan, dus Koert Derk Derks. Hij huwde Roelofjen Hendriks Talen op ??-06-1779.
      In eerste instantie heet hij Derk Derks in de doopboeken, later wordt dat Derk Derks de Vries.
      Een collega speurder heeft Giethoorn, Wanneperveen en Meppel al doorgezocht en vind geen ouders. Zelf denk ik eerder aan Groningen of Duitsland, maar alle onderzoekingen ten spijt.

      Wie heeft voor mij de gouden (zoek)tip?

      Met groet, Johan Mels
    • Show all 5 messages in this topic