47096Re: Aldfaer probleem

  • marjonroot
    Mar 3, 2009
      Nynke,

      Effe tussendoor, fantastische tip. Over hoe je Aldfaer bestanden
      overzet tussen PC en laptop. Ik zat altijd te "kloten" met GEDCOMS.
      Tja soms is het leven (met computers) zo simpel.
      Thanks,
      Marjon

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Nynke van den Hooven"
      <nynkevandenhooven@...> wrote:

      > Jan,
      >
      > Is het niet praktischer om deze vragen in de Aldfaer-groep te plaatsen?
      >
      > Het is sowieso een beetje gevaarlijk als je heen en weer gaat
      crossen met een veiligheidskopie.

      > Als ik een stamboom elders nodig heb, bijv omdat ik naar een archief
      ga, dan maak ik eerst een veiligheidskopie van de stamboom op mijn PC.
      Dan kopiëer ik het aldf bestand dat in de betreffende stamboom map op
      mijn PC staat. Die zet ik vervolgens in de map van de gelijknamige
      stamboom op mijn laptop en vervang daarmee het daar aanwezige aldf
      bestand. Als ik Aldfaer dan op de laptop opstart, heb ik dezelfde
      gegevens als op mijn PC.
      > Kom ik terug van het archief, dan maak ik uiteraard eerst een
      veiligheidskopie van het laptop-bestand en kopiëer vervolgens het aldf
      bestand van mijn laptop naar mijn PC en hoppekee, alles weer fijn
      aangevuld en beschikbaar ...!

      > Het nageslacht kun je grafisch printen door op de knop Parenteel
      (Grafisch) te klikken en het resultaat vervolgens af te drukken. Maar
      ik vermoed dat het resultaat niet naar je zin is?