46615Re: [Friesland-genealogy] Nieske Idzes, Bote Idzes Nijdam

  • Cor
    Jan 11, 2009
      Ha Frits.

      Zoals ik al eerder schreef staat er over Abe alleen dat hij niet
      de naam Nijdam aannam.
      Niets over geboorte- of doopdatum of huwelijk vermeld.
      En omdat hij niet de naam Nijdam aan ging nemen wordt hij verder
      ook niet in het Nijdamstra boek vermeld.
      Misschien nog iets te vinden op:
      http://www.nijdamstra.net/

      Omdat Tiebbe Martens voor 1689 stierf moet Abe ook
      voor 1689 verwekt zijn.
      Meerdere handvaten heb ik niet.

      Gegroet, Cor

      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Nieske Idzes, Bote Idzes Nijdam

      Hallo Cor,

      Ik heb nog eens mijn gegevens na gekeken.
      Ruurd is geen zoon van Tjibbe. Hij was een neef.

      Verder is patroniem Ales ook onzeker. Zou dus best Martens geweest kunnen
      zijn.
      Is er verder iets bekend van zoon Abe van Tjebbe Martens en Nieske
      Idses? Trouw en/of doopgegevens?

      Groeten,

      Frits

    • Show all 9 messages in this topic