      From: riavansonnen@...
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, January 01, 2009 3:19 PM
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Fokke Kortlang van Harlingen

      Goedemiddag,

      Misschien klinkt het eigenwijs, maar het hoofdkantoor van 's Heerenloo is het Concernbureau in Amersfoort en verschillende van de onderstaande genoemde instellingen heten nu 's Heerenloo Midden Nederland, 's Heerenloo Zuid (waaronder Druten, Ede en Wekerom), Noord, West en 's Heerenloo Kwadrant. Maar we hebben ook 's Heerenloo Groningen/Friesland, dus Bedum hoort er zeker wel bij. Men is weer bezig met naamsveranderingen, dus daar zullen vanzelf wel weer wijzigingen onder komen, maar het huidige 's Heerenloo is gewoon erg groot.
      Fokko Kortlang hoorde bij 's Heerenloo Lozenoord in Ermelo en daar zullen de meeste gegevens over hem te vinden zijn, misschien ook bij de oudheidkundige vereniging in Ermelo.
      Patricia, als dit inderdaad de familie is dan zal het nieuwe boekje over Fokko Kortlang misschien verder uitsluitsel kunnen geven over verder voorgeslacht van de door jou genoemde Dirk Kortlang. In genoemd artikel staat namelijk dat hij een nazaat is van de familie Kortlang uit Oldenburg in Noord Duitsland. Misschien kan ik iemand bereiken die het boekje al heeft en die na kan kijken of dat inderdaad het geval is.
      Als je daar belangstelling voor hebt, geef dan maar een seintje dan ga ik het even voor je proberen.

      Groeten, Ria

      Auteur: Henk Beltman
      Isdn: 90-70150-70-0
      Uitgave RegioBoek