46018Re: Wouda

  • tette65
    Dec 2, 2008
      Hallo Bert,

      De grootvader van Hotze Taekes (Oosterwoud) is Hotze Tettes (de oude)
      die ook mijn voorvader is. Ik heb hierover en dus over de voorouders
      van Hotze Taekes wel het één en ander en zal je dat de komende dagen
      direct aan jouw emailadres sturen.

      mvg

      Tette Hotze (Hofstra)

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Bert Hemrika"
      <s.hemrika@...> wrote:

      > Ik onderzoek de familie Wouda uit Lemsterland. Ik loop vast bij de
      ouders
      > van Teede (Teerde) Hotzes (geboren? Waar?), getrouwd in 1790 in
      Oldeboorn
      > met Antje Ymes Rekker. Teede overlijdt in 1811 in Sneek. Als ouders
      worden
      > Hotze Taekes/ Teekes en Pietertje Pieters genoemd, getrouwd in 1756 in
      > Oldeboorn. (Utingeradeel)Hotze is mennoniet in 1797), maar ik kan
      behalve
      > Teede en een zus Riemke, gedoopt in 1797 in Sneek (volwassendoop?) geen
      > kinderen of andere info vinden.
      >

      > De zoon van Teede is mijn eerste Wouda: Pieter Teedes Wouda, 1795,
      Sneek.