45570Re: hulp gevraagd

  • hzijlstra
    Oct 22, 2008
      Beste Jan,

      Ik heb er wel eens een blogartikel over geschreven, zie
      http://sneuperdokkum.blogspot.com/2008/07/skutsjesilen-moderne-
      strijd-met.html en www.skutsjehistorie.nl

      Verder heeft het Noordelijk Scheepvaartmuseum een database online en
      heeft het tijdschrift Spiegel der Zeilvaart veel historische kennis
      over dergelijke schepen.

      Succes!
      Hans
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "janvanzandbergen"
      <janvanzandbergen@...> wrote:

      > een goede vriend van mij heeft een boot gekocht en is bezig met de
      > historie.
      > De naam van de boot is HL 10 (BU 67) en heeft oorspronkelijk in de
      > haven van Laaxum gelegen. Het is een vissermanschouw, gebouwd in
      1922,
      > waarschijnlijk in Friesland. De werf waar de boot gebouwd is is
      > waarschijnlijk een skutsje werf. Dat is alles wat ik weet
      > waar zou ik kunnen zoeken om meer gegevens te vinden.
      > Jan v Zandbergen

    • Show all 26 messages in this topic