45274RE:namen vanaf 1811

  • Werner Peene
    Oct 1, 2008
      Dag lijstgenoten,

      Ik volg sinds geruime tijd de mededelingen over Friesland (als Belg) omwille
      van de 16de eeuwse uitwijking naar de streek van Leffinge (westvlaanderen).
      Bij het topic 'namen vanaf 1811' kwam bij mij dan ook de bedenking op: zijn
      er aanwijzingen bekend waarbij de naam Peenstra gewijzigd wordt in Peen(e)
      of Van Peene? Ook de naam Peeneman komt eveneens voor, maar hier blijkt dit
      uit Pieneman te zijn ontstaan. Alle tips zijn welkom.

      Met vriendelijke Groet,

      Werner PEENE

      <http://www.peene.net/> www.peene.net (update 30-07-2005)

      <http://www.peenfamily.co.uk> www.peenfamily.co.uk (update 04-10-2003)