45269Re: [Friesland-genealogy] namen vanaf 1811

  • Johannes Zwart
    Oct 1, 2008
      Hallo Johan,

      Ja dat kwam wel vaker voor, zelfs in 1985 werd er door mijn schoonouders altijd hun achternaam geschreven op de oude manier jeeninga, terwijl mijn schoonvader (inmiddels 75 jaar oud) vroeger is aangegeven bij de geboorte als jeninga en stamt af van familie die in 1811 de naam jeens, jeenstra, jenstra gebruikten en in 1811 de naam jenninga hadden aangenomen, dus kan je nagaanchoe men na het jaar van naamsaanname door de loop der tijd verbasterde, groetnis Johan Zwart