45027Re: [Friesland-genealogy] Naamsaanname 1811

  • Judith Henstra
    Sep 2 12:45 PM
      Hallo Onno,

      Dit ben ik inderdaad wel tegengekomen, maar dan niet in de
      naamsaanneming. Zo'n mevrouw nam dan achter de schermen vaak dezelfde
      achternaam als haar broers, maar ook kwam het wel voor dat iemand
      zonder achternaam door het verdere leven ging. Tenminste, ik ben een
      aantal keren een overlijdensacte van een vrouw tegengekomen waar geen
      achternaam bijstond (of de achternaam was het patroniem).

      Groeten,

      Judith Henstra

      genealogie@...
      http://www.henstraweb.com