44644vader van Johannes Dirks (Scheer) misschien Durck Daniels (meester wolkammer?)

  • backfiremillie
    Aug 1, 2008
      Beste medespeurders,

      Ik weet dat de vader van Marijke Johannes geb 1750 in Kimswerd bijna
      met zekerheid later de achternaam "Scheer" droeg. Haar vader Johannes
      Dirks geb ongeveer 1720 (afgeleid van de trouwdatum 1741 in
      Tzummarum/Firdgum?) wordt ook vaak met die achternaam vermeld op het
      web, maar ik weet niet wanneer hij gestorven is.

      Nu moest ik even kijken op de kaart, maar ik kwam er achter dat dit
      alles heel dicht in de buurt van Franeker ligt. Daarop zoekend kwam
      ik een zekere Durk Daniels tegen die twee keer achter elkaar een Durk
      als zoon kreeg maar ook ene Johannes geb 3-10-1719 in Franeker. Zijn
      vader Durk Daniels wordt daar aangeduid met "meester wolkammer".

      Kan ik concluderen dat we hier met de latere achternaam Scheer
      mogelijk "wolkammer" of iets dergelijks bedoelen?

      Mvg

      Hans Molenaar