44622RE: [Friesland-genealogy] hulp

  • Fr@ns Krom
    Jul 30, 2008
      > Hallo Frans,
      >
      > Kan bijna niets, dus de pc is een afleiding voor zo nu en dan.

      Wel een beetje rustig aan doen anders geneest het niet.

      Ja, dat denk ik wel. Wat ik op www.allegroningers.nl zag dat er 1 Wijnkoop van Amsterdam kwam. Dus ging ik in Amsterdam kijken. Daar vond ik 197 hits !!

> [...]
      > Ik heb geschreven naar de gem. Wesel (Dld) of er in hun kerkboeken iemand met die naam voorkwam. Nee. In geen van de digitale archieven die ik weet, komt ze voor als geboren -in Nederland- Ook een hint hiervoor waar ik moet zoeken?

      Misschien kun jij je bij een Duitse groep aansluiten.

      > De vrouwen uit deze reeks leveren aardig veel problemen op. De vader van Laurens(getr. met Gonda Wijnkoop) trouwt in 1690 met Catharina la Gru in Utrecht. Hier kan ik helemaal niets van terugvinden. Er heeft iemand voor me gezocht in Utrecht- ben niet erg mobiel, vandaar-. Niets, alleen het huwelijk zonder getuigen. Hij-Cornelis Klercq(Clercq) laat deze vrouw uitluiden in 1713 in Roosendaal, waar hij dan Schepen is. Zij is in Utrecht overleden. Hij trouwt daarna met S(e)ijke(n) (van) Havenbee(c)k en ook hier kan ik verder niets van vinden. Geen ouders, geen geb. datum, niets. Ook van Cornelis zelf niet. Mijn mogelijkheden lopen hier dood. Heel graag suggesties.

      In Utrecht ben ik onbekend, maar misschien iemand anders in deze groep. Ander s moet jej je aanmeelden bij de Utrechtgroep. Daar kunnen ze je misschien wel helpen.

      Mvg.
      Frans

      Website: www.familiewiersema.nl

      Inmiddels zijn er 4.741 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.
      Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).