44605hulp

  • mah.klercq@casema.nl
    Jul 29, 2008
      Hallo,

      Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen met het volgende probleem:

      Een van mijn voorvaders, Laurens(Lourens-Lauwrens) Clercq(Klercq,Klerck,
      Clerck) is in 1735 op 30-10 in ondertrouw gegaan en op 15-11 gehuwd met
      Gouwetje Wijnkoop, jd. uit Koeverde.

      Ik heb in Drente gezocht en het enige wat ik kon vinden was de geboorte van
      Gonda Wijnkoop op 8-12-1708. Dochter van Jan Wijnkoop (patroniem Jans)

      Zij-Gonda(Gouda) heeft bij de geboorte van een van hun kinderen als getuige
      een Margrieta Wijnkoop.

      Deze laatste komt ook voor in Drente als dochter van Jan Wijnkoop en

      Voor de rest kan ik niets vinden. Ik heb via het Hist. Centr. in Leeuwarden
      2 overlijdens gevonden.
      De eerste: 00-021713, kist 27-2-1713 NSW-1365/0 Hierbij wordt geen naam
      vermeld.
      De tweede is: Johannes Wijcoop, 00-01-1721, kist 21-01-1721, NSW 1365/0

      De link kan ik niet leggen omdat ik nergens in Friesland een Wijnk(c)oop kan
      vinden en ook geen Immink.

      Ben heel benieuwd.

      Vr. groet, Miep Klercq, Huizen

      _____