44299ouders gezocht

  • Martin van der Bij
    Jul 5, 2008
      Beste medespeurders,

      Ik ben op zoek naar de ouders en geboortedatum van Foppe Jacobs de Haan.

      Foppe Jacobs de Haan is geboren in ongeveer 1790. Foppe is overleden op 22
      augustus 1858 in Achtkarspelen, 68 jaar oud. Foppe begon een relatie met
      Sytske Jans van der Bij (Bey). Sytske is geboren op 29 september 1799 in
      Westergeest, dochter van Jan Johannes (Joannes) van der Bij en Martjen
      Lykelen ( Martje Nykles, Martjen Liekeles) Veenstra. Zij is gedoopt op 10
      november 1799 in Westergeest.

      Nu zijn de twee zussen van Sytske ook een relatie begonnen met een "de
      Haan". Haar zus Baukje ( geb. 1-10-1803)heeft vier kinderen van Harm Jacobs
      de Haan ( geb. 11-3-1804). Haar andere zus Grietje ( gen 19-1-1810) is
      gertrouwd met Thomas Jacobs de Haan ( geb 3-12-1808) en heeft zeven kinderen
      van hem.
      Deze twee broers de Haan zijn kinderen van Jacob Aukes de Haan (1772) en
      Antie Harmens. Maar van Foppe heb ik deze link nog niet kunnen leggen.
      Bovendien is hij tien jaar ouder dan Harmen. Is er iemand die mij zekerheid
      zou kunnen verschaffen hierover?

      groet,

      Martin van der Bij
    • Show all 8 messages in this topic