44278Re: Onbekende vader

  • klaaspera
    Jul 2, 2008
      Hallo Hendrik,

      Aan incest had ik nog niet gedacht, maar dat is ook een optie om de
      identiteit van de vader verborgen te houden. Dat was toen natuurlijk
      een taboe en is het nu nog steeds. Het betreft hier trouwens geen
      familieleden van mij; het was meer een algemene vraag.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, veenstrasport@... wrote:

      > Beste Klaas en medelijstgenoten,
      >
      > Ook in die tijd was er sprake van incest. Uit onderzoek weet ik dat
      > familieleden en de eventuele verwekker soms werden gespaard, zogenaamd
      > in het belang van de familie. Hoe bizar dit ook klinkt.... Dit kwam in
      > die tijd vaker voor dan menigeen denkt.
      > Je kunt in tresoar gaan kijken in de notariele akten of de criminele
      > sententies of er wellicht een link is.
      >
      > groetnis
      > hendrik

    • Show all 17 messages in this topic