      From: Kees Braaksma
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Monday, June 30, 2008 8:48 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Jacob Jans en Marijke Godefreeds

      Hallo Klaas,

      Bedankt voor je hulp.
      Deze ouders zouden kunnen, maar waarom heeft Maria haar moeder niet
      vernoemd?
      Ik heb nu gezocht onder Leeuwarden op God* en Mar* en vond ook nog
      het volgende:

      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1707
      Dopeling: Maryke
      Gedoopt op 5 oktober 1707 in Leeuwarden
      Dochter van Godvry Bets en niet genoemde moeder

      Dopeling : MARIA

      Mogelijk deze ouders:
      Vermelding: Ondertrouw op 20 februari 1706
      Man : Godefrid Pes afkomstig van Leeuwarden
      Vrouw : Eelkjen Velten afkomstig van Leeuwarden
      Opmerking : hij is soldaat

      Maar ook Eelkje is niet vernoemd. Hoe komen ze dan aan de namen
      Trijntje en Anna?

      Jacob Jans en Marijke Godefrieds kregen de volgende kinderen:
      1. Anna Jacobs
      geb. Leeuwarden 29 augustus 1736
      overl. ws voor 1749
      2. Trijntje Jacobs
      ged. Leeuwarden 4 november 1739
      overl. Leeuwarden 12 september 1819 (80 jaar, gehuwd)
      3. Jan Jacobs
      geb. Leeuwarden 29 oktober 1749 (DTB 943)
      4. Petrus Jacobs
      ged. Leeuwarden 23 juli 1752
      5. Johannes Jacobs
      ged. Leeuwarden 23 juli 1752
      6. Johannes Jacobs Sandstra
      geb. Leeuwarden 14 oktober 1753

      Mvg,
      Kees

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "klaaspera" <pera@...>

      _____

      _____

> [...]
      > Getuige: Jan Harmens
      >
      > Opm.: De tweede getuige is Paul Greger, de derde getuige is
      > Geertruid Jans
      >
      > Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
      > Dopeling : ANDRIES
      > Vader : GODFRIED
      > Moeder : BAARTJE JANS
      > Getuige : JAN of JANKE HARMENS,
      >
      > Bron:
      > Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL)
      > Ev. Lutherse gem. Leeuwarden, doop 1671-1812
      > Inventarisnr. : 1013
      > Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      __

      > --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Kees Braaksma"

      Maryke