      From: Tjeerd P. Inia
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, June 26, 2008 10:52 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Inia / Oniæ / Oniae / Onia / Onie - Delius

      Beste medesneupers,

      De link betreffende het Leeuwarder Stadsarchief welke ik gisteren
      meldde heeft mezelf meteen al een nieuw gegeven opgeleverd. Ik kan de
      gevonden persoon echter nergens plaatsen in mijn stamboom. Het betreft:

      Delius Inia

      ingeschreven te Leeuwarden (?) op 14 april 1651 als Notaris onder de
      naam van: Delius Oniæ, of Delius Onie (bron:
      http://home.wanadoo.nl/mpaginae/Notarissen/1606_36.htm)

      In 1659 en 1660 in de autorisatieboeken vermeld in het ene geval als
      notaris publicus. In het andere als curator over de goederen van
      Impck, Evert en Oene Tiepkes. (bron:
      http://www.archieven.nl/pls/m/zk2.html_zig?p_adt=76&p_zig=119)

      Het beroep van notaris komt in deze periode wel voor, namelijk Claas
      Dirks Inia (ook wel Nicolaus / Nicolaas Theodorus Inia) die in 1679
      trouwde met Claeske Sytses Spanhemius. Nicolaus is zoon van Dirck
      Gideons Inia (old-burgerhopman en brouwer te Leeuwarden). Ik zie
      echter nog niet direct verwantschap met Delius.

      1.Wie heeft omtrent Delius of zijn verwanten meer informatie?
      2.Is de naam Delius een Latijnse vorm van een Friese naam, zo ja van
      welke?

      met vriendelijke groet,

      Tjeerd P. Inia
      http://home.12move.nl/tp.inia