44170Re: Gooitske Jans de Boer

  • Kees Braaksma
    Jun 24, 2008
      hallo Jan,

      Heel erg veel dank voor je hulp!!
      Maar er zijn dus geen gegevens over de ouders van Harmen Jans
      (Wylpstra)?
      In de acte staat ws alleen dat ze overleden zijn?

      En Jeen Ottes was de eerste man van Grietje Hendriks:

      Opsterland, huwelijken 1809
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 14 mei 1809 in Ureterp
      Man : Jeen Ottes afkomstig van Ureterp
      Vrouw : Grietje Hendriks afkomstig van Siegerswoude

      Mvg,
      Kees

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Cor" <cj.seinstra@...>
      wrote:

> [...]
      >
      > Asseltje Gaukes won. en + te Bacceveen (= Bakkeveen) 08-08-1813, 69
      jaar
      > arbeidster
      >
      > Jeen Ottes, arbeider + 27-07-1816.
      >
      > Wonende en + te Siegerswold oud 39 jaar.
      >
      > Het is mij niet duidelijk waarmee deze Jeen was gekoppeld.
      >
      > Succes er mee,
      >
      > Cor Seinstra
      >

      > Subject: [Friesland-genealogy] Re: Gooitske Jans de Boer
      >

      > Beste mede-genealogen,
      >
      > Mijn vraag is nog niet beantwoord, daarom stel ik hem nog een keer.
      > Zou iemand voor mij na kunnen gaan of er iets staat over de ouders
      Jan
      > Harmens en Aukjen Lykles in de volgende trouwacte of in de
      > huwelijksbijlagen:
      >
      > Huwelijksakte Opsterland, 1818
      > Man : Harmen Jans Wilpstra, oud 32 jaar, geboren te Siegerswoude
      > Ouders: Jan Harmens en Aukjen Lykles
      > Vrouw : Grietje Hendriks Tiezema, oud 33 jaar, geboren te Ureterp
      > Ouders: Hendrik Tiezes en Asseltje Gaukes
      > Datum : 24 december 1818, akte nr. 45
      >
      > Ze moeten al voor 1811 overleden zijn.
      >
      > Mvg,
      > Kees