44065Re: Wytske Jacobs uit Oostermeer

  • klaaspera
    Jun 14, 2008
      Margaret,

      Nou, een herkansing dan maar. Op familysearch en tresoar vond ik de
      volgende vermeldingen:

      Wijdske <Jacobs> Pedigree

      Female

      _______________________________________Event(s):

      Birth:

      Christening: 03 FEB 1743 Nederlands Hervormde Kerk, Leeuwarden,
      Friesland, Netherlands

      Death:

      Burial:

      ________________________________________Parents:
      Father: Jacob Jacobs
      Family

      Mother: Susanna Paulus

      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1743
      Dopeling: Wydske
      Gedoopt op 3 februari 1743 in Leeuwarden
      Dochter van Jacob Jacobs en Susanna Paulus

      Dopeling : WIETSKE
      Vader : JAKOB JAKOBS
      Moeder : SUSANNA PAULUS

      Bron:
      Herv. gem. Leeuwarden, doop 1743-1747
      Inventarisnr. : 942
      Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      Wijzigingsdatum: 17-4-2007

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, blauwe- parel
      <blauwe_parel@...> wrote:

      > Dag Klaas,
      >
      > Bedankt voor de moeite. Echter deze info had ik al via Tresoar gevonden.
      >
      > Ik zoek de ouders en geb/doopdat. + plaats van Wytske Jacobs.
      > Misschien dat iemand dat via Tresoar kan vinden, want mij lukte het
      niet.

      > Nogmaals bedankt.
      >
      > Margaret
      >
      > Date: Sat, 14 Jun 2008 12:56:35 +0000Subject: [Friesland-genealogy]
      Re: Wytske Jacobs uit Oostermeer

      > Hallo Margaret,Als je kijkt op de volgende link
      http://home.unet.nl/nlun4874/klok.htm#_Hlk38117044 dan vind je daar
      meer gegevens over deze familie en de ouders vanDirk Willems van der
      Schors. Daar staat onder andere: Dirk Willems (van der Schors)
      (->kwartierstaat)*16-11-1738 Oostermeer+12-07-1821
      SurhuisterveenWonende OostermeerBeroep: "old bijzitter" van
      AchtkarspelenBijzonderheden: hij werd vermeld in het register van
      aangenomenfamilienamen van 1811.Vader: Willem Durks(Dirx)Moeder: Antje
      NammesNB: Volgens de akte van de burgerlijke stand waren zijn ouders
      WillemJakobs en IJbeltje Nannes.x(2) Tjitske Folkertsx(18-01-1761
      Oostermeer) Wytske Jacobs(->kwartierstaat)*Oostermeer+ ?Wonende
      OostermeerVader: onbekendMoeder: onbekendBron:
      http://home.unet.nl/nlun4874/klok.htm#_Hlk38117044 Hartelijke
      groeten,Klaas Pera --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, blauwe-
      parel<blauwe_parel@> wrote:>> > Hallo medespeurders,> > Wie kan mij
      met het volgende helpen.> > Wytske Jacobs uit Oostermeer > Geb. < ca
      1743. (te Oostermeer ?)> Overleden ws. > 1780 mogelijk in
      Surhuisterveen.> * Waar en wanneer is zij geboren en overleden ? > *
      Wie weet wie de ouders zijn ?> > Huwde 18-01-1761 te Oostermeer >
      Dirk/Durk/Durck Willems van der Schors uit Oostermeer.> Geb.
      16-11-1738 Oostermeer> Ov. 12-07-1821 Surhuisterveen> > Een van hun
      (6?) kinderen was: > Wytske Dirks van der Schors (alias van der Merk)