44020Re: Vertaling uit het Latijn

  • Kees Braaksma
    Jun 6, 2008
      Hallo Onno,
      Graviensi is moeilijk te vertalen. Ik kan het woord in het
      woordenboek Latijn -Nederlands niet vinden.
      Het enige woord dat in de buurt komt is:

      gravis, e
      Met de betekenissen:
      1. zwaar
      []
      5. gewichtig, belangrijk, voornaam, waardevol
      6. (retor.) indruk makend, krachtig
      7. ernstig, vast van karakter, bedachtzaam, streng
      8. verheven, plechtig, majesteitelijk, vol majesteit
      9. zwaar, hevig, sterk, enorm

      Mogelijk betekent het hier gewoon de "Grote Kerk van Leeuwarden".

      Kees
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Yvonna Both"
      <pyboth@...> wrote:

      > the late Holy Minister age 56 from the Church Graviensi
      > is this the name of the Church or can it be a place? for I have no
      > translation for the Graviensi
      > Yvonna

      Graviensi