44013Re: Sjoerd Gepkes

  • Kees Braaksma
    Jun 6, 2008
      Hallo Keimpe,

      Helaas weet ik ook geen antwoorden op die vragen.
      Jammer genoeg zwijgen daar de archieven over.

      Kees

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, ken veldhuis
      <campegius@...> wrote:

      > Hallo Kees,
      >
      > Bedankt voor je reactie. Zo had ik het ook gezien, maar ik
      twijfelde enigzins.

      > Toch is er overeenkomst wat betreft leeftijden, woonplaatsen,
      consequente vernoeming van Akke, en opvolging in het kuipersvak. Dus
      genoeg bewijs om Gepke Bartels als Sjoerds vader aan te nemen. En
      Gepke's vader is waarschijnlijk Bartle Gerrijts die een "kind" Gepke
      laat dopen.

      > Maar waar komt de naam Sjoerd vandaan? Er moeten meer kinderen
      zijn geweest, zodat Sjoerd minstens een derde zoon was. Maar ik
      versta niet waarom die dopen niet zijn te vinden.