43428Re: [Friesland-genealogy] Samplonius / Braaksma: vererving achternaam voor 1800

  • Irene Visser
    Apr 6, 2008
      Hoi,

      bij mij hebben de kinderen allemaal de achternaar van de moeder gekregen,
      dit ivm het uitsterven van het geslacht,
      en zijn de kinderen etc allemaal Alkema geworden.

      Zij had nog een ongehuwde broer en anders ging het geslacht uit sterven,
      waarom dat zo belangrijk was weet ik niet. Maar misschien waren ze in goede
      doen.

      gr. Irene.