      From: "F.H. Koerten" <f.h.koerten@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: March 01, 2001 3:43 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] BOUMA

      > Onlangs reageerde ik op een berichtje van Johan Kampen, die beweerde ook
      onderzoek te doen naar de familienaam BOUMA; maar ik hoorde niets meer van
      hem. Ik gaf hem de volgende informatie:
      > Ik ben op zoek naar een zekere Jan Bouma, die naar USA emigreerde voor het
      jaar 1903. Hij was getrouwd met Frances Abma en was gevestigd in Linwood,
      Nebraska toen hij aan Rimmer Hettinga (1861-1938) slager te Bolsward,
      echtgenoot van zijn schoonzuster Janke Abma (1863-1933) in 1903 een bedrag
      van $ 300 leende om hun overtocht te bekostigen. Rimmer & Janke kregen vele
      nakomelingen in USA. Rimmer was de enige broer van mijn Beppe Hinke Hettinga
      (1880-1967) die volwassen werd.

      1999 geposte berichten staat op