43350Re: Ter Veen van Odorp (?) in Friesland

  • Jan de Schipper
    Apr 2, 2008
      Dit draadje (inmiddels al een stevige draad) ben ik begonnen met
      Olterterp te noemen. Nog steeds denk ik dat dit de beste mogelijkheid
      is omdat broer Derk uit Ureterp kwam. Bovendien heb ik daar een
      mogelijkheid gevonden voor de ouders: Kornelis Jans en Hendrikje
      Dirks die in 1723 huwden. Met o.a. kinderen Jan, Dirk en Antje.
      Wellicht ook nog een Salve en een Brand, waar ik overigens niets mee
      kan.

      Maar mocht iemand iets meer weten van dit echtpaar en hun kinderen:
      alle suggesties zijn welkom. Voor mij nog de enige mogelijkheid om er
      een beetje achter te komen in welke hoek van het land ik in de
      archieven zou kunnen beginnen. Nu loopt dat gebied nog van
      Oostfriesland tot Noord-Holland.

      In Groningen hebben een aantal mensen ook al gezocht naar een
      overlijdensakte van Jan ter Veen. Maar die is ook nog niet gevonden.
      Hij moet ergens tussen 1765 (toen hij in de Raamstraat woonde) en
      1767 (toen zijn weduwe Sijtske hertrouwde) zijn overleden.

      Verder nog: broer Derk was kuiper in Groningen. Maar of hij dat in
      Ureterp ook al was is mij niet bekend.

      Dank en groet, Jan de Schipper

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "E.B.G.W. Ockels"
      <e.b.g.wockels@...> wrote: