42945Re: Anna van Kerkhoven, Leeuwarden

  • klaaspera
    Mar 6, 2008
      Hallo Esther,

      Het wordt nu inderdaad een beetje lastig. Als de twee sporen, die ik
      noemde, niet werken, heb ik nog één andere mogelijkheid. Er staan op
      Tresoar en genlias nogal veel kinderen van Joannis Kerkhoven en
      Petronella Bouwens (zie hun kind Ida=Ietje hieronder). Heb je daar al
      bij gekeken? Het is vreemd, dat er geen geboortebewijs is van Anna
      (Antje) van Kerkhoven. De puzzel is nog niet af, vrees ik.

      Hennaarderadeel, dopen, doopjaar 1755
      Dopeling: Ida
      Gedoopt op 23 oktober 1755 in Roodhuis
      Dochter van Joannis Kerkhoven en Petronella Bouwens
      Aanwezig: Ida/Iske Tjennes

      Dopeling : IETJE
      Vader : JOHANNES
      Moeder : PETRONELLA BOUWES
      Aanwezige : ..... TJERNES
      ..... = naam of patroniem komt niet voor in de Thesaurus

      Bron:
      R.K. par. Roodhuis, doop 1748-1811
      Inventarisnr. : 406
      Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      Bron: http://www.tresoar.nl/

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Esther van Rems-Dijkstra"
      <esthervanrems@...> wrote:

      > Ik heb even doorgezocht met Lodewijk van der Helm, bij hun huwelijk
      wordt
      > zijn vrouw Jantje van Kerkhoven genoemd, bij de geboortes van hun twee
      > kinderen Antie. Ik ben nu een beetje confuus of dit wel dezelfde kan
      zijn,
      > of zou ze haar moeders naam zijn gaan gebruiken na het overlijden van
      > moeder??
    • Show all 6 messages in this topic