42902Re: Anna van Kerkhoven, Leeuwarden

  • klaaspera
    Mar 4, 2008
      Hallo Esther,

      Vanmorgen heb ik even voor jou op verschillende websites gekeken. Ik
      vond twee dingen die van belang kunnen zijn. Anna van Kerkhoven staat
      ook bekend als Antje of Antie (van) Kerkhoven. Ik vond op Tresoar een
      mogelijk kind van haar uit een eerste huwelijk, maar de moeder Antie
      Kerkhoven kan natuurlijk ook een naamgenoot zijn:

      Leeuwarden, dopen, geboortejaar 1777, doopjaar 1777
      Dopeling: Lourens
      Geboren op 9 februari 1777
      Gedoopt op 16 februari 1777 in Leeuwarden
      Zoon van Lodewyk Carel van der Helm en Antie Kerkhoven

      Opm.: Gedoopt in de Jacobijnerkerk, NB

      Dopeling : LOURENS
      Vader : LODEWIJK KARELS
      Moeder : ANTJE

      Bron:
      Herv. gem. Leeuwarden, doop 1772-1777
      Inventarisnr. : 947
      Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

      Bron: www.tresoar.nl

      Het tweede document dat ik vond geeft mogelijkerwijs haar ouders aan.
      Aangezien de moeder hier Antie heet, zo wordt zij ook regelmatig
      genoemd, voel ik heel veel voor deze optie.

      Harlingen, huwelijken 1729
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 29 mei 1729
      Man : Jacobus Pyters van Kerkhoven afkomstig van
      Harlingen
      Vrouw : Antie Hibbes Halma afkomstig van Harlingen

      Gestandaardiseerde namen: JAKOB PIETERS en ANTJE HIBBES

      Bron:
      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
      Trouwregister Hervormde gemeente Harlingen 1709-1739
      Inventarisnr.: 333
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

      Bron: www.tresoar.nl

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Esther van Rems-Dijkstra"