42899opzoekvraag archief Wommels

  • janvanzandbergen
    Mar 4, 2008
      Is er iemand die wel eens in het archief van Wommes komt
      Open maandag , dinsdag , en woensdag voor bezoekers.
      er ligt daar een bevolkingsboekhouding van Baarderadeel
      wat ik daarin zoek is gegevens van Hermanus Everts van Zandbergen
      geboren 23-08-1789 in Oosterlittens
      hij woonde in 1860 in huisnummer 40
      wat ik graag op papier wil hebben is de gezins samenstelling
      ik ben al jaren op zoek naar de link van de vader van mijn
      overgrootvader.
      deze Arnoldus Elders heeft behalve mijn overgrootvader ook zijn
      broers aangegeven 1 in deventer en 3 in friesland.
      ook het overlijden van 2 kinderen en het overlijden van de moeder
      van mijn overgrootvader in het kraambed
      ben er achter gekomen dat de kinderen opgroeiden bij hun grootouders
      en in 1860 zeker bij hun woonden , Jan , Evert en Hermanus.
      Verder begrepen dat mijn overgrootvader Jan van Zandbergen op papier
      in het gezin ook staat vermeld als Jan Arnoldus Elders.
      het bewijs dat Arnoldus Elders de vader is
      in 1877 gaat mijn overgrootvader vanuit het gezin in militaire
      dienst , ben ook benieuwd onder welke naam
      na in 1860 vanuit huisnummer 40 woonden ze vervolgens op de nummers
      81a , 79c en 42b.
      de gezinnen staan op achternaam in de folio.
      en mocht het mogenlijk zijn informatie naar de hedendaagse adressen
      van de huisnummers van toen.
      ben er pas geweest en zo te zien is de kans heel groot dat de
      woningen nog bestaan.
      onkosten worden uiteraard door mij vergoed.
      het adres van het archief littenseradiel is
      Gemeente Littenseradiel

      Bezoekadres: Keatsebaen 1, 8731 BN Wommels
      en tige tank
      Jan van Zandbergen
      Apeldoorn