42024Huwelijk van Dijk Reitsma voor Ruud

  • Hinke
    Jan 3, 2008
      Hallo Ruud,

      Ik hoop dat je dit leest want heb vergeten je mail adres op te slaan en
      heb het nu niet op mijn nieuwe laptop.
      Net de huwelijksakte van Jacob van Dijk en Antje Reitsma ingezien.
      Helaas zijn de fichereaders op het gemeentearchief van Lemmer zo oud dat
      de aktes slecht te lezen zijn. Het volgende heb ik genoteerd:

      Lemsterland 13-04-1856/6
      Jacob van Dijk, 30 jaar geboren Oldemarkt, boekhandelaar, wonende te
      Lemmer, meerderjarige zoon van Poppe van Dijk, overleden en Antje
      Hendriks de Boer, zonder beroep wonende te Lemmer
      en
      Antje Reitsma, 27 jaar, zonder beroep, geboren en wonende te Lemmer,
      dochter van Geert (?) Tjalles Reidsma overleden en Sjoerdje Hermanus ??,
      winkeliersche wonende te Lemmer.

      Voor de goede namen heb ik de geboorte van Antje maar even van Tresoar
      geplukt.

      Geboorteakte Lemsterland, 1828
      Aangiftedatum 29 december 1828, blad nr. 114
      Antje Reitsma, geboren 28 december 1828
      Dochter van Gurbe Tjittes Reitsma en Sjoerdtje Harmanus
      Witteveen

      groet, Hinke Woudt-Westra