41248RE: [Friesland-genealogy] foto's

  • Irene Visser
    Nov 14, 2007
      Dag, je hebt de grotere kranten, Leeuwarder Courant, Fries Dagblad, maar hier in Friesland zijn ook Dagblad van het Noorden (vroeger Nieuwsblad van het Noorden) en veel lezen toch ook wel het Nederlands Dagblad. Ook heb je nog veel regionale kranten.

      Weet dat er een gratis krant in Drachten, Drachtster Courant, en ook zoiets in Bergum (Andries?) is.
      Volgens mij heeft Harlingen ook nog een Harlinger Courant, misschien zelfs een Sneker Courant. En ga maar door. Niet iedereen leest een krant.
      Onze buren bv hebben geen dagblad meer, mede vanwege de prijs en ook omdat ze geen tijd hebben om hem te lezen.
      Dus denk dat het een hele puzzel wordt. Veel succes Irene.

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: RienkdeBoer@...: Wed, 14 Nov 2007 19:29:46 +0100Subject: Re: [Friesland-genealogy] foto's

      Hoi Bart,Er is ook nog het Friesch Dagblad. Komt uit in de hele provincie en ver daarbuiten.GroetRienk----- Original Message ----- From: Bart Schuurman To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com Sent: Wednesday, November 14, 2007 4:58 PMSubject: [Friesland-genealogy] foto'sHallo lui,eens een vraag van praktische aard. Mijn Westra / van der Wal / de Vries verhaal begint nu zijn eind te naderen.Heb ook een heleboel grafstenen van een aantal overledenen weten te vinden (nietin het minst dankzij graftombe.nl).Maar helemaal mooi zou het zijn als ik ook foto's (beeldmateriaal) van de mensen zelf te pakken zou kunnen krijgen.Probleem is natuurlijk dat ik geen naamdrager ben en dus niet bekendben met de nog levende nakomelingen ... al helemaal niet omdat ik zelf in Amsterdam woon en noord-oostfrieslanden noord-westgroningen dus niet om de hoek liggen.ALs ik zou moeten gaan bellen of schrijven ben ik met deze namen natuurlijk gauw een eeuw verder.Eigenlijk zou ik dus een advertentie moeten plaatsen in enige bladen die men mogelijk leest in die kontreien.Kennen jullie er misschien ? Groet, BartP.S. Misschien is er iemand van jullie bekend met nakomelingen van Jurjen Libbes Westra en Ytje Ganzevoort. Ik denk dan het meest aan Rykele, Geert en Ietze Westra. Die zijn-hoe gek t ook klinkt - nog niet zo vreselijk lang dood.Dus leven er vast ook nog kinderen van hen.-- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter.7658 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd.Download de gratis SPAMfighter via deze link: http://www.spamfighter.com/lnl%5bNon-text portions of this message have been removed]