4067Re: [Friesland-genealogy] ten Cate (Oproer van 1748)

  • Sake Wagenaar
    Feb 4, 2001
      Hallo Appy,

      In 'De Feanster' heeft een oom van mij ooit een serie artikelen over het oproer van 1748 geschreven. Een fragment uit zijn artikel 'Min waar en feepest' geeft aan dat er behalve belastingperikelen heel wat meer redenen tot onrust waren:

      "It siet de boeren net mei yn de jierren 1740 - 1750. It jier 1740 begûn mei in tige strange winter. Oan't mids juny groeide der praktysk gjin gers. In protte fee moast slachte wurde of stoar fan de honger. Yn 1741 wie de summer wer tige skraal. Yn 1742 wie der in slimme mûzeplaech. De steaten ha de útfier fan hea doe ferbean.

      Yn de winter fan 1744/45 sloech de feepest wer ta. Yn 1714 wie dat ek it gefal west, mar do wie Achtkarspelen der relatief goed weikommen. Lyts en grut mei-inoar stoaren do yn Achtkarspelen 280 kij, yn Tietsjerksteradiel bygelyks 2134. Yn de winter 1744/45 stoaren yn Achtkarspelen lyts en grut mei-inoar 3154 kij. Ek yn it foarjier fan 1748 sloech de sykte wer ta. By de opjefte foar de "Fiif specien" (der oer dalik mear) wienen der yn Achtkarspelen yn 1749 mear hynders (905) as melke kij (892)" (bron: S. de Haan, in De Feanster, datum onbekend).

      Ik heb nog wel meer knipsels liggen (daarin niets gezien over doodstraffen). Een gescand artikel over de Buitengewone Landdag van 1748 kan ik eventueel rechtstreeks toesturen (iets te lang voor plaatsing in deze groep).

      Met vriendelijke groet,

      Sake Wagenaar

      At 10:54 2-02-01 +0100, you wrote:
      >(...) er gaat een verhaal dat een Jacob Sybes uit de Knijpe onthoofd is te Leeuwarden in verband met het Pachtersoproer <1752 >? Wie weet hier iets van? Ben benieuwd Groetjes Appy
    • Show all 14 messages in this topic