40514RE: [Friesland-genealogy] schuitehol!

  • Herman Ozinga
    Oct 3, 2007
      Hallo allemaal

      Ik heb even op de site ""Binnenvaarttaal"" van Pieter Klein gekeken

      Maar helaas ook hier geen duidelijke verklaring

      Wel spreekt men van een hol schip, als het om een schip met grote holte of
      veel zeeg gaat.

      Ik zal nog even rondvragen

      Ik zoek zelf om een schuijteschip , zoals een voorvader in 1753 laat bouwen
      voor 1375 Car.guldens

      Maar ook nog geen antwoord

      Groeten Herman

      _____