      From: Appy De Vries <appy@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Friday, February 02, 2001 10:54 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] ten Cate

      Ik zoek ouders van Sybe Jacobs ten Cate geb-1747 te? geh-24-02-1770 met
      Minke Ekkes <Ekkema>geb-1750 ged-gelijk met Sybe 01-02-1782 <doopsgezindt>
      Sybe Jacobs was boer in Bov-knijpe Krijgen 7 kinderen waarvan hier de namen
      Lamkje--Jacob--Akke--Sietze--Ekke--Janke--Luitjen--<de bekende schoenmaker>
      dit alles Bovenknijpe over deze kinderen heb ik wel meer gegevens voor de
      liefhebbers ps deze ouders van Sybe Jacobs ben ik al heel lang mee bezig er
      gaat een verhaal dat een Jacob Sybes uit de Knijpe onthoofd is te
      Leeuwarden in verband met het Pachtersoproer <1752 >? Wie weet hier iets
      van? Ben benieuwd Groetjes Appy

      of: http://go.to/frgen .