4041ten Cate

  • Appy De Vries
    Feb 2, 2001
      Ik zoek ouders van Sybe Jacobs ten Cate geb-1747 te? geh-24-02-1770 met Minke Ekkes <Ekkema>geb-1750 ged-gelijk met Sybe 01-02-1782 <doopsgezindt> Sybe Jacobs was boer in Bov-knijpe Krijgen 7 kinderen waarvan hier de namen Lamkje--Jacob--Akke--Sietze--Ekke--Janke--Luitjen--<de bekende schoenmaker> dit alles Bovenknijpe over deze kinderen heb ik wel meer gegevens voor de liefhebbers ps deze ouders van Sybe Jacobs ben ik al heel lang mee bezig er gaat een verhaal dat een Jacob Sybes uit de Knijpe onthoofd is te Leeuwarden in verband met het Pachtersoproer <1752 >? Wie weet hier iets van? Ben benieuwd Groetjes Appy