39212RE: [Friesland-genealogy] Pieter Ysbrants x Rincke Cornelis

  • Jos
    Jul 3, 2007
      Frans,

      Houd er bij je zoektocht rekening mee dat Vlieland tot 1942 ’n (Noord)Hollands eiland is geweest en dat indertijd de mensen op Vlieland nogal Hollands georiënteerd waren.

      Bij de oude huizen/huisjes op ’t eiland kun je dat wel ’n beetje zien.

      Dit lijkt mij ’n “kleyn” stukje van wat je zoekt:

      Vlieland, huwelijken 1713
      Vermelding: Derde proclamatie op 18 juni 1713
      Man : Pitter Isbrantsz afkomstig van West-Vlieland
      Vrouw : Rinke Cornelis afkomstig van West-Vlieland
      Gestandaardiseerde namen: PIETER IJSBRANDS en RIENKJE
      KORNELIS

      Bron:
      Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
      Trouwregister Hervormde gemeente West Vlieland 1668-1733
      Inventarisnr.: 748

      Groet,

      Jos Buisman

      _____