38622op de plaats bij de tille

  • ijsvogel54
    May 11 8:51 AM
      Beste groepsgenoten,

      Mijn voormoeder Knierke Joekes is geboren op de plaats bij de tille.

      Barradeel, dopen, geboortejaar 1713, doopjaar 1713
      Dopeling: Knierke
      Geboren op 29 oktober 1713 op de plaats bij de tille
      Gedoopt op 5 november 1713 in Wijnaldum
      Dochter van Joecke Sickes en niet genoemde moeder

      Dopeling : KNIERKE
      Vader : JOEKE SIKKES

      Gaat het hier om een dijk of een sloot. Ik ken wel de Rie die langs
      Wijnaldum liep. Maar van de Tille nooit gehoord.Wel van de boekhandel
      de Tille in Leeuwarden.Is er iemand die weet wat de Tille betekent.
      Leuk om te vermelden is dat de naam Knierke nu nog in de familie
      bestaat.Mijn tweelingzus heeft deze naam gekregen.Deze oude naam is
      aan het uitsterven.
      Groet Afke Aardema
    • Show all 3 messages in this topic