38490Oene Kingma 2 (was Re: [Friesland-genealogy] herbergier franeker)

  • Maikel Galama
    May 1, 2007
      Hoi Willy en Nynke,

      het Oene Kingma verhaal kent nog een heleboel aanvullingen, ik kopieer
      willekeurig een aantal. Het lijkt mij een leuke bezigheid voor Willy om nu
      alles netjes op een rij te zetten.

      Overlijdensakte Franeker, 1915
      Aangiftedatum 15 november 1915, akte nr. 119
      Oene Kingma, man, overleden 13 november 1915
      Oud 65 jaar, gehuwd
      Geboorteakte Workum, 1859
      Aangiftedatum 14 november 1859, akte nr. 98
      Grietje Palstra, geboren 12 november 1859
      Dochter van Sjoerd Palstra en Beitske Bernardus Koelman
      Overlijdensakte Leeuwarden, 1925
      Aangiftedatum 15 juli 1925, akte nr. 374
      Grietje Palstra, vrouw, overleden 15 juli 1925
      Oud 65 jaar, gehuwd
      Dochter van Sjoerd Palstra en Beitske Bernardus Koelman
      Huwelijksakte Wymbritseradeel, 1880
      Man: Gerlof Terveer
      Vrouw: Hiltje van der Zee
      Datum: 8 mei 1880, akte nr. 33
      Overlijdensakte Wymbritseradeel, 1904
      Aangiftedatum 3 maart 1904, akte nr. 35
      Hiltje van der Zee, vrouw, overleden 2 maart 1904
      Oud 54 jaar, ongehuwd
      Geboorteakte Wymbritseradeel, 1857
      Aangiftedatum 2 juli 1857, akte nr. 165
      Hiltje van der Zee, geboren 1 juli 1857
      Dochter van Rients Sybrens van der Zee en Hotske Fongers Tuinstra
      Geboorteakte Wymbritseradeel, 1853
      Aangiftedatum 8 maart 1853, akte nr. 60
      Gerlof Terveer, geboren 7 maart 1853
      Zoon van Andries Sippes Terveer en Sjieuwke Gerlofs van der Meer
      1924 Leeuwarden, notaris A. W. Koch
      Huwelijksvoorwaarden
      - Gerlof ter Veer te Leeuwarden
      - Margaretha Palstra te Leeuwarden, weduwe van Oene Kingma
      Bron: Toegangsnr. : 26
      Inventarisnr.: 76182
      Repertoirenr.: 3882 d.d. 13 oktober 1924

      Zoeken in de index van het notarieel archief op de Tresoarsite met [oene kingma]
      levert ook nog mooie aanvullingen op.

      Daarnaast is er natuurlijk de site van het Rk Documentatiecentrum, adres:

      http://www.archiefrkfriesland.nl/wcms/index.php

      Daar zien we bijv. dat Gerlof Terveer in 1930 te Oosterhout overlijdt.

      Het overlijden van Hiltje van der Zee heb ik nog niet gevonden.

      Groetjes, Maikel Galama.