38488Oene Kingma [was Re: [Friesland-genealogy] herbergier franeker)]

    Apr 30, 2007
      Willy,

      Ik heb 2 geboorteaktes voor een Oene Kingma in Friesland kunnen vinden, maar
      geen van beiden in Franeker:
      Geboorteakte Rauwerderhem, 1850
      Aangiftedatum 2 februari 1850, akte nr. 10
      Oene Kingma, geboren 31 januari 1850
      Zoon van Jan Yntes Kingma en Gerbrig Pieters Hoeben
      en
      Geboorteakte Leeuwarden, 1845
      Aangiftedatum 11 augustus 1845, akte nr. 491
      Oene Michiel Kingma, geboren 8 augustus 1845
      Zoon van Johannes Hendrikus Kingma en Anna Hendrika van Eck
      De eerste is vermoedelijk degene die je bedoelt, want hij lijkt degene te
      zijn die in 1877 in Franeker met Geertruida Brouwer trouwt. Hun eerste zoon
      heet Jan, hun tweede dochter Gerbrig.

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.