376Friezen naar Danzig (Pruisen) / Mennonieten

  • Sylvia Talma
    Dec 12, 1999
      Ik ben op zoek naar het volgende artikel uit Jaarboek nummer 45 (1991) van het Centraal Bureau voor Genealogie:
      Ufkes, T.
      Vlielanders, Friezen en andere Nederlanders te Danzig. Zeventiende- en achttiende-eeuwse gegevens in het burgerboek en de geloofsbrieven [met biografische gegevens].

      Heeft iemand dit jaarboek in zijn/haar bezit en zo ja, zou ik (uiteraard tegen vergoeding) een kopie van dit artikel kunnen krijgen?

      Ik ben tevens op zoek naar informatie (bijv. een passagierslijst) van een schip genaamd "De Zaaier", waarin Friese Mennonieten rond 1655 een tocht naar Danzig zouden hebben gemaakt.

      Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

      Met vriendelijke groet,

      Sylvia Talma
    • Show all 3 messages in this topic