36525Re: Ouders gezocht van Antje Brands Haringa / Steringa

  • Annemarth Sterringa
    Jan 2, 2007
      Hallo Gerrit,

      Je begrijpt, zo'n familienaam wil ik wel nakijken:-)

      Volgens de huwelijksakte en bijlagen was Antje Brands Steringa een
      dochter van Brant Minnes overleden Dokkum 4 januari 1809, 64 jaar en
      van Aaltje Pytters, wonende te Dokkum. Antje was geboren/gedoopt
      Dokkum 14 december 1785 / 1 januari 1786.
      In de akte lees ik de naam als Steringa en haar handtekening als
      iets dat het meest lijkt op Starrenga; zoals al eerder gezegd, de
      groene viewers bij Tresoar geven een helderder beeld dan die
      donkergrijze bij het CBG, misschien wil er nog eens iemand bij
      Tresoar kijken.

      Groetjes,
      Annemarth Sterringa

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Gerrit Oost"
      <stamboomoost@...> wrote:

      > Hallo,
      >
      > Wie kan voor me naslaan in de huwelijksakte wie de ouders zijn van
      Antje Brands Haringa, die in 1822 trouwde met Arent Djoerds van
      Kammen. Volgens de geboorteakte van hun kinderen wordt ze ook wel
      Antje Brands Steringa genoemd.

> [...]
      > Vrouw: Antje Brands Haringa
      > Datum: 6 december 1822, akte nr. 32
      >
      > Geboorteakte Kollumerland, 1828
      > Aangiftedatum 7 juni 1828, akte nr. 79
      > Sybrand van Kammen, geboren 6 juni 1828
      > Zoon van Arend Djoerds van Kammen en Antje Brands Steringa
      >
      > Geboorteakte Kollumerland, 1824
      > Aangiftedatum 24 maart 1824, akte nr. 41
      > Roelofke van Kammen, geboren 22 maart 1824
      > Dochter van Arend Djoerds van Kammen en Antje Brants Steringa
      >
      > Overlijdensakte Kollumerland, 1841
      > Aangiftedatum 26 april 1841, akte nr. 68
      > Antje Brands Steringa, vrouw, overleden 26 april 1841
    • Show all 3 messages in this topic