      From: Frits Hunneman
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Sunday, December 31, 2006 6:56 PM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Re: pietje Jacobs van Gorkum

      De naam Philippus van Gorkum komt van de scherprechter Philippus van Gorkum.
      Hij heeft een aantal nakomelingen in Leeuwarden. Oorspronkelijk komt hij van
      Zutphen. Zijn (voor)ouders van Gercken Duitsland.
      Via Google op internet met diverse schrijfwijzes voor Gorkum (Gorcum, Gurkum
      etc), is het hele nageslacht van hem te traceren.

      Groeten

      Frits Hunneman