      Invnr.: DTB 321
      Datum : 11 september 1809
      Plaats: Harlingen
      Overleden Pietje Jacobs van Gorkum, oud 62 jaar
      Opm.: De overledene was ongehuwd en laat drie kinderen na

      Persoon: PIETJE JAKOBS

      Pietje is geboren in Bolsward
      Bolsward, geboortejaar 1747, doopjaar 1747
      Bolsward, Doop Herv. gem. 1707-1772
      DTB: 139
      Dopeling: Pijtje
      Geboren op 30 juli 1747 in Bolsward
      Gedoopt op 13 augustus 1747 in Bolsward
      Dochter van Jacobus Philippus van Gorkom en niet genoemde
      moeder

      In de overlijdensakte staat dat ze ongehuwd is maar wel 3 kinderen. Werden buitenechtelijke kinderen gedoopt? Ik kan ze nl. niet vinden

      En als het goed is moeten ze toch haar achternaam aangenomen hebben, zijnde van Gorku/om.

      Nieuwjaarsgroet Joke van Gorcum