358Mijn namenlijstje

  • Alfons Santen
    Dec 1, 1999
      Mijn naam is Alfons Santen.
      Ik woon in Bornerbroek (bij Almelo), ben 39 jaar en houd mij
      sinds bijna 4 jaar bezig met genealogie.
      De voorouders van mijn moeders kant komen voornamelijk uit
      de omgeving Almelo, Borne en Delden.

      Mijn Santen voorouders (volgens de stamreeks dus) heb ik
      terug getraceerd tot ca 1675 in Rhede, Duitsland (bij
      Groningen 5 a 10 kilometer de grens over.
      Mijn voorouder Joan Rudolf Santen (1750-1800) is in 1786 te
      Beverwijk gehuwd met Dorothea Groentjes.
      Zijn zoon Stephanus Santen (geb 23 feb 1790 te Beverwijk) is
      in 1817 te Nijeveen(Drente) gehuwd met Margreta Maria
      Elizabeth Bouwer.
      Hun eerste kinderen zijn te Nijeveen geboren. Tussen 1824 en
      1826 zijn ze verhuisd naar Steenwijkerwold (Overijssel)
      Veel van de afstammelingen van Stephanus zijn gehuwd met
      mensen uit Friesland, vandaar dat ik behoorlijk wat
      voorouders uit Friesland heb.

      Onderstaand een lijst van namen die in mijn kwartierstaat
      voorkomen.

      Bos (Jurjens en Luites te Weststellingwerf)
      Bosma(Harmens, Bartelds, Egberts en Roelofs te
      Weststellingwerf en Ooststellingwerf)
      Jetske Dirks geb 21-3-1791 te Makkum, dochter van Dirk
      Tjetses en Rinschjen Foppes
      Elfring (Elfrink) te Schoterland
      Gras te Steggerda
      Haarsma te Franeker, Weststellingwerf
      Hollander te Oldeholtpade
      Holstra te Oldeholtpade
      Jongerman te Oldemarkt, Overijssel
      Laurink te Ooststellingwerf. van oorsprong uit Vreden(Dld)
      Plas te Oldeholtpade
      Rutgermans (Rutgerman) te Franeker
      Schattenberg te Franeker
      Schokker te Steggerda
      Sloot te Oldeberkoop
      Smit te Oldemarkt, Weststellingwerf
      Valkena te Oldeholtpade
      Veen, van te Lemmer
      Vlas, Durkje Hendriks geb ong 1772 gehuwd 1793 te
      Schoterland met Jan Berend Elfrink
      Vos te Noordwolde
      Vries, de te Blesdijke
      Westerkamp Sonnega, Steenwijkerwold?
      Zandman (Zantman) te Oldemarkt, Overijssel

      Zie voor verdere informatie ook mijn homepage

      Alfons Santen
      e-mail: mailto:santen@...
      Homepage: http://home.planet.nl/~santen/

      http://www.familytreemaker.com/users/s/a/n/Alfonsus-B-Santen