35654Re: [Friesland-genealogy] Wat betekent vader is weduwnaar.

  • Esther van Rems-Dijkstra
    Oct 30, 2006
      Heb je hun trouwgegevens alleen van internet of heb je de akte ook gezien?
      Wellicht dat daar toch iets instaat, maar dat dat niet op internet is
      gekomen. Ik zou aannemen dat hij inderdaad in de Schans al een gehuwd is
      geweest en dat zijn vrouw daar is overleden.

      Esther

      Op 30-10-06 heeft sj.dehaan <sj.dehaan@...> het volgende geschreven:

      > Mede speurders,
      > Van het echtpaar Frans Vroom en Janke Willems werden
      > in de jaren 1807,1809 en 1811 in Donkerbroek een 3-tal
      > kinderen gedoopt. Bij de registratie van de doop van
      > hen staat op de site van Tresoar telkens de opmerking:
      > "De vader is weduwnaar in de Schans, de vader is
      > Rooms Katholiek, de moeder is gereformeerd."
      > Weet iemand wat de opmerking dat de vader weduwnaar is
      > kan betekenen? Was hij mogelijk eerder getrouwd?
      > Bij de registratie van het huwelijk van dit paar op
      > Tresoar is daarover niets vermeld. Ook bij de eerdere
> [...]

      Esther at Gmail!