      From: "Johannes Zwart" <jzwart@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Wednesday, October 04, 2006 7:55 PM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Re: Pieter Eintes Bouma + Akke Tjeerds
      Jongsma

      Hallo
      siebe Jan, volgens de foto van hun graf is ze wel degelijk in nijega geboren
      ipov oudega, vriendelijke grtoet Johan Zwart

      Datum: 18 mei 1895, akte nr. 49

      Akke W de Jong niet geboren in Nijega maar in Oudega

      vriendelijke groet
      Siebe Jan Postema

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Johannes Zwart"
      <jzwart@...> wrote:

      > Hallo Fokko,
      >
      > Even een foutje herstellen van jou, de vrouw van Pieter Eintes
      Bouma (zoon van Eintje Sipkes Bouma geboren 13-10-1821 te
      Tietjerksteradeel en Fokje Kornelis Praamstra) is NIET Akke Tjeerds
      Jongsma geboren 30-04-1870, maar Akke Wietzes Jongsma geboren 22-11-
      1867 te Nijega geboorte akte 224 smallingerland als dochter van
      Wietze Jans Jongsma en Aaltje de Jong, Akke Wietzes de Jong is
      overleden 03-08-1937 te Leeuwarden, Pieter Eintes Bouma is geboren
      te Garijp en overleden te Bergum, de gegevens zijn te vinden via
      genlias en dat dit zeker is wordt bevestigd door de foto van het
      graf van Pieter en Akke op te vragen bij www.Graftombe.nl onder het
      kerkhof van leeuwarden noorder begraafplaats, van hun 4 kinderen
      zijn alleen de geboortedata en aktes van de drie dochters te vinden
      op genlias.nl,Hun zoon wietze zoals door Attie Hoogland aangegeven
      lijkt erg zeker daar Akke haar vader Wietze heet!, met vriendelijke
      groet Johan Zwart

      Bouma + Akke Tjeerds Jongsma

      > Pieter Eintes Bouma geb 21-12-1864 en overleden 5-11-1941 te
      > tietjerksteradeel huwde op 18-5-1895 te Bergum met akke tjeerds
      Jongsma